כביש מס' 4 תוכנן כבר לפני שנים כציר המערבי ביותר של מודיעין, בתוך יער בן שמן, לחיבור איזורי התעסוקה (הפארק הטכנולוגי) והמלאכה (ישפרו). חלק מהכביש, בתוואי פתלתל, כבר נסלל. סלילתו בתוואי המלא – למרות שאושר גם בבתי המשפט – צפוי להישאר על הנייר. לפחות בעשרים שנים הקרובות. כך הצהירה עיריית מודיעין מספר פעמים, בנסיון להפסיק את הקמפיין שמנהלים נגד הפרויקט הגופים הירוקים.
בחברה להגנת הטבע לא משתכנעים וטוענים כי בימים אלה מתבצע עדכון של תוכנית המתאר ו"זה הזמן להכות בברזל החם". על העצומה שרצה באינטרנט בנושא זה חתמו עד כה קרוב ל-4,000 איש. בשבוע שעבר חזר ראש העיריה חיים ביבס על הצהרתו כי הכביש בתוואי הצפוני ביותר לא ייבנה. לפיכך פנינו לאחד הפעילים המקומיים שיזמו את העצומה, שאול כהן.
ביבס אומר שהכביש לא יחצה את היער. אפשר להוריד את העצומה?
"ביבס הוא לא המחליט. הוא יכול היה וצריך להתנגד למהלך כראש עיר, אבל עד היום הוא לא עשה זאת. העירייה לוקחת חלק בתהליך אבל אינה המחליטה הסופית. יתכן והוא אמר זאת כטקטיקה ליצור רגיעה, לבלבל את האויב. חשוב לא להוריד את הנושא מסדר היום. כמו רבים מתושבי העיר ואחרים מרחבי הארץ אני רוכב באופני שטח. זה ענף מאד מפותח באזורנו. היער הוא מקום מפגש חברתי וספורטיבי עבורנו ועבור מטיילים רבים שמגיעים ליהנות מהיער והטבע. כשתוכנן כביש 4 בשני חלקיו נזדעקנו: החלק הדרומי שכבר נבנה נמצא מחוץ ליער. הוא פגע קצת בסביבה, אבל הייתה לו חשיבות גדולה כי הוא פתח ערוץ נסיעה שהקל על התושבים והוא לא היה קיים קודם לכן. בלית ברירה שתקנו. אבל החלק הצפוני חייב לעבור דרך היער ובנוסף להרס שזה ייעשה זה מקומם כפליים, כי כבר יש כביש כזה. הוא פשוט פחות נוח ומשאיות לא יכולות לעבור בו וזה דורש מהן להיכנס לתוך העיר. אז במקום להרוס יער שלם – שיסדרו את הכביש הקיים".
ממשרד התחבורה נמסר: "תוכנית המתאר של מודיעין כוללת בתוכה את כביש 4. בימים אלה מעדכנת עיריית מודיעין את תוכנית המתאר שלה ובוחנת את הנושא מחדש. כמו כן, הוועדה המחוזית תדון בתוכנית המתאר החדשה".
(צילום ארכיון)