שיעור פשוט בחשבון

איילת לוין
2014-06-19 01:00:00
2014-06-19 01:00:00

ביום ראשון השבוע נפגש ראש העיריה חיים ביבס עם שר החינוך שי פירון ועם בכירי משרדו, בנסיון להשפיע על החלטת השר להעלות את מספר התלמידים בכיתה החל משנת הלימודים הבאה.

ביבס נכח בפגישה גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי. הוחלט בפורום זה על ידי כל הצדדים על הקמת צוות עבודה משותף למשרד החינוך, מרכז השלטון המקומי וארגון ההורים, שיגבש תכנית אסטרטגית להקטנת כיתות הלימוד ותתמקד ביחס מורה-תלמיד. לפי גורמים בעיריה, פגישות העבודה יחלו כבר בימים הקרובים ויכללו, על פי בקשת ביבס, את נציגות ההורים וזאת כדי לגבש תכנית עם כל הצדדים יחד.

במקביל ביבס עודכן על החלטתם של שר החינוך ושר האוצר כי בשנת הלימודים הבאה, (תשע"ה) יגדיל משרד החינוך את שעות הלימוד של כיתות א' בכיתות קטנות בחמש שעות נוספות, זאת בעקבות מחאת ההורים – "מחאת הסרדינים".

ביוני 2007 התקבל בכנסת תיקון לחוק לימוד חובה, אשר התייחס להגבלת מספר התלמידים בלימודי מיומנויות היסוד – חשבון קריאה וכתיבה. התיקון לחוק קבע, כי בלימודים אשר מתקיימים במוסד חינוכי רשמי, ילמדו תלמידי כיתות א' ו- ב' לפחות 10 שעות, במסגרת לימודית שלא עולה על 20 תלמידים. יישום החוק החל בשנת הלימודים תשס"ט (2009) ויושם באופן הדרגתי בתשע"ב. בניגוד לתיקון לחוק במסגרת תקציב 2014 הוחלט כי תלמידי כיתות א' יקבלו 5 שעות ולא 10. בעקבות מחאת ההורים החל מה- 1.9.2014 יקבלו תלמידי כיתות א'  10 שעות בהתאם לחוק לטובת למידה בקבוצות קטנות. מקצועות בהם ישנה חשיבות גבוהה לגודל הקבוצה. המטרה בקיומן של כיתות קטנות היא להביא לחיזוק והעמקת הקשר האישי של המורה עם התלמיד, חיזוק הדיאלוג והעצמת התלמיד וכפועל יוצא גם שיפור איכות החינוך.

ממשרד החינוך נמסר: "בימים אלה מגבשים במשותף משרדי האוצר והחינוך תוכנית אסטרטגית להקטנת גודל הכיתות ולהתמקדות ביחס מורה-תלמיד. התכנית אמורה לשים דגש על חיזוק הקשר האישי, חיזוק הדיאלוג , העצמת התלמיד. תשפר את איכות החינוך , העמקת היחס האישי לכל תלמידה ותלמיד. דוח מקנזי מציין כי לגודל הכיתה אין השפעה על קידום הישגי התלמידים וכי הגורם המשמעותי יותר שיש בו כדי להשפיע על ההישגים קשור באופן ישיר באיכות ההוראה. הקטנת הכיתות השפיעה באופן משמעותי על הישגי התלמידים בכיתות הנמוכות מאד בלבד. שרי האוצר והחינוך החליטו על תוספת 5 השעות, בשל הצורך והחשיבות הרבה הקיימת בהקניית מיומנויות יסוד, כבר בשלבי הכיתות הנמוכות, שכן הן מהוות נדבך משמעותי בהתמודדות של התלמיד עם טקסטים וחומרי למידה אחרים, בשלבי גיל מאוחרים יותר". 

(צילום ארכיון)

כתבות נוספות

נחושים עד לפודיום

איילת גנלץ ויואב הגדוש ממודיעין זכו השבוע במדליות באליפות העולם בג'ודו לספורטאים עם צרכים מיוחדים: "שום דבר לא עוצר נחישות, חלומות ולב ענק"

נחושים עד לפודיום

איילת גנלץ ויואב הגדוש ממודיעין זכו השבוע במדליות באליפות העולם בג'ודו לספורטאים עם צרכים מיוחדים: "שום דבר לא עוצר נחישות, חלומות ולב ענק"

המשך קריאה »