חבילה הגיעה

יהודה גולן
2017-09-12 01:00:00
2017-09-12 01:00:00

מרכז המיון הארצי של דואר ישראל נחנך השבוע במודיעין. כרבע מיליון פריטים עוברים בו ביום. לקראת סוף השנה האזרחית המספר צפוי להיות מוכפל. בתמונה: מרכז המיון החדש (צילום: דואר ישראל)

היום (שלישי) נחנך בפארק הטכנולוגי מרכז המיון הארצי החדש של דואר ישראל, במעמד שר התקשורת איוב קרא. המרכז יטפל במיליוני החבילות שמזמינים אזרחי המדינה מהעולם (ובעיקר מסין) באמצעות האינטרנט. המרכז כבר החל לפעול, במתוכנת מצומצמת, כבר בחודש אפריל. עם חנוכתו והגדלת מערך הכבישים הסמוך צפויה הכבדה בעומס התנועה באיזור הפארק הטכנולוגי.

העיתונאים שהגיעו לביקור השר והולבשו בווסטים בצבע תכלת. הם דילגו אחר השר ופמלייתו בין התחנות במרכז, כשסמנכ"ל התיפעול מסביר מה עושים בו 300 האנשים שמתפעלים אותו. גודל הקומפלקס שבשדרות הרכס הוא כתשעה דונם בנוי ועוד שבעה דונם במתחמים פתוחים.

המרכז הזה מאפשר לדואר ישראל להכריז כי "כיום לוקח 48 שעות מרגע הגעת החבילה לשדה בחו"ל ועד שהוא נוחת בבית הלקוח בישראל".

בלב המרכז שוכן חדר שליטה שממנו מתבצעות בדיקות הביטחון על פריטים חשודים. בחודשים הספורים שבהם הוא פועל עוד לא נתקלו כאן בחומרי נפץ או אבקת אנתרקס, אבל מסתבר שכבר הגיעו לכאן משלוחים לא פחות מעניינים. "כבר שלחו לנו בעלי חיים בתוך חבילות", סיפר חיים מזעקי, סמנכ"ל התיפעול. "מרביתם כמובן הגיעו כבר מתים, אבל זה היה מוזר מאד אם מישהו חשב שאפשר לשלוח בעל חי בתוך חבילה סגורה ואטומה במטוס מחו"ל ושהיצור יישאר בחיים".

באילו בעלי חיים מדובר?

"הגיעו לכאן הרבה נחשים, תוכים, ציפורים אחרות ואפילו חולדות".

במהלך הסיור הודגם תהליך שבו משטח חבילות שהגיע מנתב"ג (הסמוך, ולא במקרה) מפורק ותכולתו מוסעת לאיזור המיון, המאויש ברוב עובדי המרכז. בין עשרות העבודים שכבר נמצאים במקום יש לא מעט נשים חרדיות.

ביום רגיל מגיעים לכאן כרבע מיליון דברי דואר, שמחולקים ל-1,100 נקודות קצה ברחבי הארץ. לקראת סוף השנה האזרחית המספר צפוי להיות מוכפל.

כתבות נוספות