הצצה ראשונה למרכז הדואר שימיין מאה מיליון פריטים בשנה

יהודה גולן
2017-04-24 01:00:00
2017-04-24 01:00:00

בשבועות הקרובים יחל לפעול מרכז המיון המקוון של דואר ישראל, שהוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין (בשדרות הרכס). אתמול (א') ביקר במקום שר התקשורת צחי הנגבי, כדי להתרשם מההכנות האחרונות.

ב"דואר ישראל" מסבירים כי "מדובר בפרויקט הדגל שלנו לשנים הקרובות. בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של מיון, קטלוג ופענוח חבילות, שיקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. מרכז מיון זה הוא אחד המתקדמים בתחומו בעולם והוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה ומעל מאה מיליון פריטים בשנה. הוא יחליף את שיטת המיון הנוכחית המתבצעת ברובה כיום באופן ידני. במרכז המיון המקוון יעבדו כ-250 עובדים. בשלב ראשון יפעל מרכז המיון במודיעין במקביל לבית המיון בתל אביב, עד שתחל הפעלתו המלאה".

עד כה, פריטים שהגיעו לישראל נחתו בנתב"ג ושם עברו מיון ראשוני. משם עברו לאחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה. לאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו). כך עמד משך מסירת הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 75 ימים בממוצע.

בתהליך החדש הפריט ינחת בישראל ויגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם הוא יעבור תחת קורת גג אחת ותוך קיצור משמעותי של הזמן, תהליך שיקוף ביטחוני, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן יאותרו פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם ותופק מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז ישלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט.

"מרכז המיון יצעיד את הדואר שנים רבות קדימה", אמר השר הנגבי בביקורו. "חברת דואר ישראל עשתה מהפך משמעותי בתוך פחות משנתיים והצליחה לצאת ממשבר עסקי ותדמיתי עמוק". חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, הוסיף: "הקמת מרכז המיון המקוון במודיעין היא חלק מתוכנית הרפורמה מרחיקת הלכת של דואר ישראל, שמטרתה בראש ובראשונה שיפור השירות לטובת הציבור הרחב. הצלחת המעבר למרכז מיון חדש, שהינו מהמתקדמים בעולם, תוביל למימוש התכניות העסקיות של החברה בשנים הקרובות, ותאפשר הרחבת פעילותה לתחומי עיסוק נוספים". המנכ" דני גולדשטיין סיכם: "מטרתנו המרכזית בפתיחת מרכז המיון המקוון היא קיצור זמני מסירת החבילות ללקוחות, לצד שיפור תנאי העבודה של מאות האנשים שיועסקו במקום".

בתמונה. מבט מבפנים: המכונות כבר עובדות ומצפות לחבילות האמיתיות (צילום: יח"צ דואר ישראל)

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »