ביתה הוא כבר לא מבצרה

יהודה גולן,צילום ארכיון שכו
2017-04-19 01:00:00
2017-04-19 01:00:00

הפרשה מתגלגלת כבר מספר חודשים. המשטרה חוקרת את התיק מאז חודש אוקטובר 2016, אז הוגשה תלונה בתחנת משטרת מודיעין. קרוב לעשרים צעירות (לפי הערכה) ושלוש נשים בוגרות נתונות לאורך התקופה הזו תחת מתקפה של מטרידן אלמוני, ככל הנראה תושב מודיעין, שמתבצעת נגדן ברשתות חברתיות שונות.

האיש מתחזה בשלושה שמות שונים ופועל בשלוש רשתות חברתיות: בפייסבוק, שם הוא מציג עצמו כ"אלכס רובין",  באינסטגרם הוא "הארי גלייזר" ובפינטרסט הוא כ"אלכס רוס". כל הנשים שהוא מתנכל להן מתגוררות בשכונות מוריה והשבטים.

הכל החל ב- 16 ליוני 2016. ג', בשנות הארבעים לחייה: "מישהו ביקש ממנו חברות בפייסבוק וסירבתי לו. אחר כך גיליתי שהוא משתמש בשלושה שמות. באוגוסט הוא פנה לבת שלי תחת שם אחר ושלח לה איורים של לבבות וכתב לה 'איזה כוסית את'. מיד עשינו לו בלוק אבל כעבור כמה ימים הוא פנה לבני בן ה- 15 בפייסבוק. בני גילה לי אחרי שבועיים שהוא קיבל מסרים מיניים בפייסבוק כנראה מחמת הבושה וחסמתי אותו גם שם".

לאחר מספר שבועות חידש האיש את פניותיו, הפעם באמצעות האינסטגרם. גם שם הוא נחסם. האישה חיפשה באינטרנט איך לחסום סופית מישהו וראתה פירסום של חברה באינטרנט שמוכרת שירותי חסימה כאלה. ג' ממשיכה: "באוקטובר הלכתי למשטרת מודיעין והגשתי תלונה נגד האיש. הגשתי עדות, שאלו אותי שאלות, מסרתי להם את כל מה שאני יודעת וזוכרת. במשך תקופה ארוכה לא שמעתי כלום מהמשטרה עד שבמרץ הם התקשרו אלי וביקשו פרטים על כתובת האיי-פי כדי לנסות למצוא את האיש".

ג' הסיקה כי מדובר באותו אדם, מכיוון שזה שלח לה באחת הפעמים צילום של הבית שלה. לצד דברי הזימה שכתב באותה פניה הוסיף גם איום מפורש שיגיע לביתה ויפגע בה. "זה היה מפחיד מאד וכשקיבלתי את המסר הזה התחלתי לבכות", היא מספרת. "בעלי היה בארצות הברית וביקשתי מבני שיביא קרשים אותם שמתי על חלונות הבית".

ומה קרה אז?

"אז נודע לי שעוד נשים נפלו קורבן. כששאלתי לתומי בת של שכנים שלנו אם היא מכירה אדם בשם כזה היא אמרה לי בתדהמה: 'איך את יודעת עליו?'. מסתבר שיש עוד ועוד צעירות שהוא הטריד. אמא של חברה של בתי סיפרה ועוד חברה שלי סיפרה וככה זה עבר מפה לאוזן והגענו לכעשרים נשים".

* * *

ג' סיפרה כי לאחר שחסמה את האינסטגרם ואת הפינטרסט בפניו של המטריד החליטה לעשות לו תרגיל בניסיון לחשוף את זהותו. בשלב זה היא קיבלה את בקשת החברות בפייסבוק של "אלכס רובין". "אני חושבת שהוא מכיר אותי ואת הסביבה, כך זה נראה לי, אפילו היה לי רעיון מי זה יכול להיות וסיפרתי את זה למשטרה, אבל בינתיים לא ראיתי תוצאות", היא מספרת.

ג' התחזתה לבנה בפייסבוק וניהלה עם "אלכס רובין" שיחות בנוסח: "מה אתה רוצה מאמא שלי? למה אתה מציק לה? מה אתה דפוק? זאת אמא שלי!". התשובה: "אני רוצה לדפוק אותה".

מה את יודעת מהמשטרה עד כה על החקירה?

"הם היו אצלי. לגבי האיומים לבוא הביתה ולפגוע בי ולגבי צילום הבית שהאיש שלח לי הם אמרו לי כי מניסיון אלה שמאיימים לפגוע ולבוא, בדרך כלל לא באים. אותי זה לא מרגיע".

את מאמינה שהמשטרה יכולה לחשוף אותו?

"אני יודעת שלמשטרה יש את האמצעים הראויים, יש להם יחידת סייבר ולוחמה באינטרנט ויחידת מיחשוב גדולה. יכול להיות שהם היו כבר צריכים לתפוס אותו".

אמרת להם את זה?

"כן, והשוטר השיב ש'ככה אנחנו עובדים לפי נוהלים ודרך בית משפט. לא יכולים לעשות דברים בצורה אחרת'. הצעתי להם ליזום פגישה עם הסוטה מין ושיהיו במקום שוטרים באזרחי שיקפצו עליו. הם אמרו לי 'זה עוד לא הזמן, נעשה את זה בדרך שצריך לעשות זאת'".

מה לגבי האיומים לבוא אליך הביתה? המשטרה עושה משהו בנידון?

"לפני שבועיים האיש שלח לי את המסר שהוא מתכוון לבוא אלי הביתה וכתב לי 'אני אבוא אליך לזיין אותך' ולזה הוא צירף את הצילום של הבית. עבורי זאת היתה ההוכחה הסופית שהוא באמת יודע מי אני ומכיר אותי. במשטרה אמרו לי ש'האיש כנראה משתגע עליך'. אבל מה זה עוזר לי? זה מפחיד מאד. מי שלא עבר דבר כזה אין לו מושג כמה זה מפחיד וגם מגעיל".

* * *

גם ס' חוותה חויה לא נעימה מאותה דמות וירטואלית. יום אחד חברתה ג' התקשרה ואמרה: "תבדקי בחשבונות שלך ושל הילדים אם יש מסרים מאחד הארי גלייזר, הוא מטריד אותי מינית". ס': "מיד עברתי על החשבונות ואכן לפתע קפץ לי בחשבון האינסטגרם השם הארי גלייזר. הוא כתב לי 'האלו בייבי' משהו כזה, מיהרתי לחסום אותו ובזה הסתיים העניין".

לא הגשת תלונה למשטרה?

"לא. זאת היתה תכתובת קצרה אחת. נכון שבעלת אופי מיני אבל לא חשבתי לפנות אליהם. מה גם שחברתי ג' העבירה למשטרה את הטלפון שלי ואת המייל והם לא טרחו לבוא לחקור אותי ולקחת עדות, אז למה אני צריכה לרוץ אחריהם?"

עניין של ביטחון אישי…

"נכון. אחרי שראיתי מה קרה עם ג' ועוד שתי חברות שלנו, אני די חושבת שזה ביזיון שהמשטרה לא נכנסת עמוק לחקירה. מה שבאמת הפחיד אותי זה שהוא צילם את הבית של ג'. מה שנותן לי את ההרגשה שהוא מהעיר, זה מטורף ומפחיד ללא ספק".

מה תעשי עכשיו?

"מה אני יכולה לעשות? אני אם חד הורית עובדת ואני לא יכולה להיות כל הזמן עם הילדים שלי ולבדוק כל רגע מה הם עושים ברשתות החברתיות".

* * *

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה שמתנהלת ולא ניתן משיקולי טובת החקירה לפרט בעניין".

בתמונה שכונת בוכמן. צילום אינגריד מולר

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »