הפגנה עם בשר

ערן קמינסקי
2017-03-29 01:00:00
2017-03-29 01:00:00

בשנה האחרונה יוצאים פעילי "החזית לשחרור בעלי חיים" במודיעין מדי שישי לפעילויות הסברה ברחבי העיר. בשבוע שעבר התמקמו הפעילים בסמוך לבית הספר התיכון עירוני ג' וערכו את הפעילות תחת הכותרת "מעוררים את דור המהפיכה".

פעילויות הסברה מסוג זה מתקיימות בתיכונים בכל רחבי הארץ, בהן זוכים התיכוניסטים למידע אודות תעשיית הבשר והנזק הנגרם לסביבה ולבעלי החיים עצמם כמובן. פעילי הסניף המודיעיני סיפרו כי מאות מתלמידי עירוני ג' בעיהו עניין רב בפעילות והעידו כי לא נחשפו למידע זה קודם לכן.

גל ביטון, אחת הפעילות, סיפרה: "המטרה שלנו היא להראות לבני הנוער את האמת אותה הצליחו להסתיר מהם במשך שנים. גילינו שהרבה מהם לא מוכנים לקחת חלק בזוועות. ברגע שהם כבר יודעים, תהיה להם אפשרות לבחירה חופשית ולא יהיו נתונים לכפיה של נורמה. נותן תקווה לראות שהם פתוחים למידע".

עוד באותו נושא נערכה בעיר בשישי האחרון הרצאתה של לורן סגל-כהן, אקטיביסטית למען זכויות בעלי החיים. ההרצאה "למה לא סיפרתם לי קודם" התקיימה במרכז הרב תחומי בעיר, ובמהלכה שיתפה סגל-כהן את הנוכחים בסיפורה האישי, על טבעונות, אקטיביזם וגידול ילדים טבעוניים. עוד סיפרה לקהל על הפרקטיקות הקשות הנהוגות כיום בתעשיית הבשר, המשלוחים החיים והפעילות העניפה המתנהלת בארץ במסגרת מאבק הפעילים.

סגל-כהן: "המטרה שלי בהרצאה הזאת הייתה לספר את הסיפור האישי שלי. זאת הרצאה בגובה העיניים, ללא תמונות קשות כמו שנוטים לחשוב. גם אני פעם אכלתי כל דבר מבלי להפעיל שיקול דעת וחשיבה עצמאית והאמנתי לשקרים של התעשייה. אני מודעת לעובדה שאנשים חיים באי ידיעה והסתרה כמעט מוחלטת לגבי הפגיעה המחרידה בחפים מפשע והנזקים האקולוגיים וההבריאותיים של התעשייה מהחי. אבל בעידן שהמידע הזה כל כך נגיש, זאת חובה מוסרית להיות מודע לנעשה ולקבל החלטה ממקום של ידע. זאת הגינות בסיסית. ב-2017 כבר אין תירוצים. לא מעט אשים אמרו לי שיעשו שינוי בעקבות ההרצאה".

בתמונה הפעילים בשער בית הספר. "עכשיו כבר 2017" (צילום פרטי)

 

כתבות נוספות

ל"ג בעומר בלי ההילולה במירון?

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לא יתאפשר קיום ההילולה המסורתית בהר מירון, שספג מאז פרוץ המלחמה פגיעות רבות של טילים ורקטות חיזבאללה

יום העצמאות: חגיגות צנועות במודיעין

בעיריית מודיעין פרסמו את אירועי יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות, שיתקיימו השנה בצל המלחמה וייערכו במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקי דינור ובלי אומנים מוכרים