עבודה בארה"ב – האם זה שווה?

נמרוד
2017-01-29 00:00:00
2017-01-29 00:00:00

צעירים רבים אחרי הצבא בוחרים לטוס לחו"ל לתקופה ארוכה כדי לחסוך כסף, ובמקביל גם לטייל ביעד שאליו הגיעו. ארה"ב מושכת אליה המונים ולא בכדי. האפשרויות בה כמעט ובלתי מוגבלות, מגוון המשרות, הפתוחות לצעירים חסרי הניסיון וגם השכר הגבוה יותר, מזה המוצע בארץ, הופך אותה ליעד אטרקטיבי מאד, ובמיוחד לאלה שרוצים לעבוד. יחד עם זאת, קשה להתעלם גם משאר היעדים האחרים בעולם, מדינות אירופאיות שונות, למשל, אוסטרליה וגם ניו זילנד, שגם הן מהוות מוקד משיכה לצעירים שרוצים לעבוד. אז, מה בוחרים? האם עבודה בארה"ב אכן שווה ומשתלמת יותר?

  1. מגוון רחב מאד של אפשרויות – מי שבוחר להוציא ויזה לארה"ב ויש לו, במקביל, גם אישור עבודה, ימצא בארה"ב מגוון רחב מאד של אפשרויות. צעירים שמגיעים אליה אחרי הצבא יגלו בארה"ב שפע של משרות שונות, שמהן הם יכולים לבחור. אלו יכולות להיות משרות בתחום המכירות, משרות בתחום ההובלות, משרות בתחום שירות הלקוחות, המסעדות, הבנייה ועוד. אפשר למצוא כאלו המתאימות לחסרי ניסיון או השכלה מיוחדת, משרות הדורשות מיומנות כלשהי וגם כאלו המצריכות ידע מסוים. כך או כך, האפשרויות הן רבות מאד וכל אחד יכול למצוא בקלות את זו המתאימה לו ביותר.
  2. הזדמנות לשפר את האנגלית – אחד היתרונות בעבודה בארה"ב, על פני יעד אחר, באירופה למשל, הוא ההזדמנות לשפר את האנגלית. בין אם מדובר בצעיר או בצעירה עם מיומנויות שפה ברמה גבוהה או כאלה עם פחות, העבודה בארה"ב, השהות הממושכת בה, המפגש עם האנשים והצורך לדבר את השפה האנגלית ביום יום וללא הפסקה, כל אלה עוזרים לצעיר או לצעירה לפתח את מיומנויות השפה שלהם, להגדיל את אוצר המילים וללמוד גם כיצד להשתמש בהן נכון יותר.
  3. אפשרות לשלב טיול – יתרון נוסף, שהופך את העבודה בארה"ב למשתלמת מאד, הוא האפשרות לשלב גם טיול אם רוצים. לאחר כמה חודשי עבודה, אפשר להמשיך לטיול מחוף לחוף, טיול הכולל עצירה בשלל האתרים המיוחדים שיש לארה"ב להציע (וכידוע – יש לא מעט כאלה). אפשר לבקר בערים הגדולות התוססות, בפארקים הלאומיים, לעצור לביקור קצר במוזיאונים נחשבים ולצאת גם למסע קניות בקניונים גדולים או ברחובות קניות ידועים.

חשוב לקחת בחשבון

לצד היתרונות הרבים שיש לעבודה בארה"ב להציע, כדאי לזכור שמדובר ביעד רחוק מאד. המשמעות לכך היא נסיעה לתקופה ארוכה לרוב. בעוד שבחירה ביעד אירופאי קרוב מאפשרת לצעיר או לצעירה להגיע לביקור בארץ אחת לחודש, יותר או פחות, מי שבוחר לעבוד בארה"ב, לא יכול לעשות זאת. הטיסה עולה לא מעט כסף והמרחק הוא רב. ולכן. כששוקלים את אפשרות העבודה בארה"ב, יש לקחת בחשבון שזו צפויה להיות שהות ממושכת מאד והגעגועים הביתה, אל המשפחה ואל החברים, יכולים להשפיע לא מעט ואולי גם להיות קשים.

 

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »