בקרוב: מרכז המיון והחלוקה הארצי של דואר ישראל יפעל במודיעין

יהודה גולן
2017-01-09 00:00:00
2017-01-09 00:00:00

בחודש אפריל 2016 התקיים בארק הטכנולוגי במודיעין טקס הנחת אבן הפינה של בית מיון ייעודי לחבילות של דואר ישראל. זה היה במעמד יו"ר החברה חזי צאיג, מנכ"ל החברה דני גולדשטיין וראש העיריה חיים ביבס. חלפו כשמונה חודשים ובקרוב מאד ייפתח מרכז המיון החדש לעבודה שוטפת.

ההחלטה בדבר הקמת בית המיון החדש, שיפעל בנפרד ממיון המכתבים, התקבלה בעקבות עלייה מתמשכת במספר החבילות שנכנסות מחו"ל לישראל בשנים האחרונות. רק ב-2015 לבדה נכנסו לישראל 40 מיליון חבילות – עלייה של 40% לעומת קודמתה, ואילו ב-2020 מעריכים בדואר ישראל כי המספר יזנק ל-100 מיליון חבילות בשנה.

באפריל החלו עבודות ההקמה של בית המיון, לאחר שנחתם הסכם עם חברת "מגה אור" ואותר מגרש מתאים במודיעין. המקום שנבחר הוא בשדרות הרכס, בחלקו הצפוני של הפארק הטכנולוגי, מול "בקעת הנזירים" והוא משתרע על שטח כולל של 18 אלף מ"ר. מהם 12 אלף מ"ר שטח בנוי ועוד חצר תפעולית של 6,000 מ"ר שאליה ייכנסו משאיות הענק העמוסות בחבילות.

בית המיון החדש היה צפוי להתחיל לפעול כבר ברבעון האחרון של 2016, בסמוך ל"חגי הקניות" של סוף השנה הכוללים את יום הרווקים הסיני, הבלק פריידי והסייבר מאנדיי, ולקצר את הליך מסירת הדואר ללקוחות באופן משמעותי. אולם מסיבות שונות נדחתה תחילת התיפעול במספר שבועות.

בטקס ההכרזה באפריל אמר מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "בית המיון לחבילות הוא צעד נוסף בהתאמתה של החברה לעידן הסחר המקוון והוא יוביל לייעול הליך מסירת החבילות ללקוחות שהיא מטרה מרכזית שלנו. צעד זה ממשיך את מגמת השיפור בשירות הלקוחות שאנו מובילים בחודשים האחרונים ואנו ממשיכים לפעול ולספק שירות מיטבי לכלל הציבור".

ראש העיריה חיים ביבס ציין אז כי: "אנחנו שמחים על הגעתה של חברת דואר ישראל ועל הבשורה שהיא מביאה עימה לאזרחים בכלל ולתושבי העיר בפרט. אנחנו נוסיף ונלווה את החברה שהיא אחת החברות החשובות בארץ בכל שנידרש על ידה על מנת לאפשר לה לפעול בצורה האופטימלית. הגעת החברה לעיר היא עוד אבן דרך בהפיכת הפארק הטכנולוגי לצומת מרכזי בארץ המקשר בין חלקיה השונים של המדינה".

* * *

בשבועות האחרונים ניכרת באיזור הפארק הטכנולוגי תנופת עבודה על הכבישים, במטרה להפוך חלק מהם לארבע-נתיביים כמי שמורה התכנון המוקדם. שדרות הרכס – המובילות לבית המיון מכביש 443, נמצאות ככל הידוע בעדיפות הראשונה. המטרה היא הכנת תשתיות התחבורה למתחם לפני שמשאיות הדואר יפקקו את כבישי האיזור.


בראש המשלוחים: עלי-אקספרס ואי-ביי

מחקר שוק של "דואר ישראל" מגלה כי מודיעין נמצאת במקום ה-18 בארץ, עם כ-93 אלף חבילות שמקבלים תושביה בשנה

שנת 2016 היא שנת החבילות. כך עולה מנתוני דואר ישראל לסיכום שנת 2016. הציבור הרחב הזמין בשנה החולפת כ-52 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של 8,100 טון, כלומר בכל שניה חולקו בישראל 1.6 חבילות. מדובר בגידול של כ30% לעומת שנת 2015 אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות בשנה. לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו בישראל מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור.

העיר מודיעין, עם כ-93 אלף חבילות בשנה, מדורגת במקום ה-18 בטבלה ביחס לגודל האוכלוסיה. במודיעין פועלים שישה סניפי דואר וסוכנויות משנה. בית הדואר המרכזי (בקניון) פתוח שלוש פעמים בשבוע עד השעה 20:00. בנוסף פועלים ברחבי העיר חמישה מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום הפתוחים שעות ארוכות, בהתאם לשעות פעילות של אותם מקומות.

דצמבר 2016 שבר את שיאי ההזמנות מחו"ל לחודש זה עם 6.2 מיליון חבילות. בנובמבר נמסרו ללקוחות כ-7 מיליון חבילות. כמות החבילות הנכנסות לישראל עלתה בחודשים אלה בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר מגמה דומה בשנתיים האחרונות.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, אמר "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות. חברת דואר ישראל נערכה השנה על מנת למסור לציבור את מיליוני החבילות שהוזמנו ובכך סייעה בהורדת יוקר המחיה. על מנת להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות, פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, תגברנו יחידות ורכשנו ציוד לבית המיון על מנת למיין ולחלק את כמויות החבילות העצומות.

בדואר ישראל מציינים כי 42% מציבור הקונים ברשת קונה גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% קונה רק באתרים בינלאומיים ו6% קונה רק באתרים ישראליים. מסקר שערכה חברת דואר ישראל בחודש דצמבר באמצעות מכון המחקר "שילובI2R" בקרב כ-501 נשאלים מהאוכלוסיה הבוגרת, המהווים מדגם מייצג מתוך פאנל גולשי האינטרנט iPanel  המקיף 130,000 איש, עולה כי 42% מהקונים ברשת, קונים גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים, 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים, 27% אמרו שהם קונים יותר באתרים בינלאומיים מישראליים ו-7% אמרו שהם קונים יותר באתרים ישראליים מאתרים בינלאומיים.

מסקר שערכה חברת דואר ישראל באמצעות מכון שילוב לקראת חגי הקניות, נמצא כי אתרי הקניות הפופולריים ביותר בקרב הישראלים הם עלי אקספרס ו-ebay, ואחריהם מדורגים אמזון ונקסט. על פי נתוני דואר ישראל כ40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, אחריהן ארה"ב ואנגליה והן מכילות בעיקר ביגוד (54%) הנעלה (29%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (37%) סמארטפונים ואביזרים משלימים (32%) כלי בית (26%), צעצועים (25%) ועוד. 4 מתוך 10 פריטים שמוזמנים באתרים הם מוצרים שאינם פיזיים כמו נופש, טיסות (38%) ובתי מלון (37%) כרטיסים לקולנוע והופעות (39%).

בתמונה המבנה הענק בשדרות הרכס, אליו יגיעו כל החבילות בארץ (צילום משולב בהדמיה: דואר ישראל)

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »