בצמוד לתחנת "פאתי מודיעין" ייבנה אצטדיון שבו עשרות אלפי מקומות ישיבה

יהודה גולן
2016-12-01 00:00:00
2016-12-01 00:00:00

בקרוב תתחיל עיריית מודיעין לקדם פרוייקט ענק במערב העיר – הקמת איצטדיון כדורגל ענק שאמור להכיל שלושים אלף מקומות ישיבה, עם אופציה להרחבה עד לחמישים אלף מקומות. בעיריה מקווים שבתוך מספר שנים יהיה כאן מתקן שיהווה אלטרנטיבה לאצטדיון הלאומי ברמת גן ושימשוך אליו משחקים בינלאומיים של נבחרת ישראל, לצד מופעי ענק.

בעיריה כבר החלו לתכנן את מתווה האצטדיון. הצעד הראשון שנעשה היה העתקת המתקן ממקומו הראשוני (ליד מחלף ענבה) אל השטח הצמוד לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין". השיקול ברור והגיוני וחייב ביבס מסביר: "זאת כדי שהאוהדים יוכלו להגיע ברכבת הישר לשער האצטדיון, כמו שקורה בליברפול, במנצ'סטר ובעוד אצטדיונים רבים בעולם".

* * *

הרעיון להקים איצטדיון במודיעין אינו חדש, אבל התיכנון המקורי היה לאצטדיון קטן בהרבה שכתובתו העתידית היתה באזור שנקרא "מתחם השעועית" מגרש שנמצא מערבית לפאתי מודיעין לכיוון מחלף ענבה, הרחק מתחנת הרכבת. ביבס הורה למתכננים שבמסגרת תוכנית המתאר 2035 שנמצאת כעת בעבודה על שולחנות השירטוט, יזיזו את מיקום האצטדיון מזרחית ויצמידו אותו לתחנת הרכבת "כמו שנעשה באירופה".

לשאלה כיצד ייראה האצטדיון אומר ביבס: "בשלב ראשון האצטדיון יכיל 15 אלף מקומות ישיבה. אך ניתן יהיה להרחיבו לשלושים אלף מקומות על פי הדרישות ואחר כך גם ליותר. נוכל להגיע לחמישים אלף מקומות".

מהו לוח הזמנים לאצטדיון? הרי מדובר בתוכנית מתאר 2035 אז לצפות שרק בשנת 2035 יקום האצטדיון?

"לא, ממש לא. הרבה קודם. מיד כשתוכנית המתאר 2035 תושלם נתחיל לקדם את התוכנית במוסדות התיכנון, זה עניין של כמה שנים מעטות עד שהבניה תתחיל".

תפרט… 

"ברגע שנסיים את הכנת תוכנית המתאר ונעביר את התוכנית למה שנקרא "תוכנית בתוקף" זה ייכנס לצנרת ולעבודה. היום סדר העדיפויות שלי הוא כזה: קודם כל לסיים את המע"ר מבחינת השיווק והבניה, אחר כך אני מתפנה לטפל בפרויקטים ובמתקני הספורט כמו האצטדיון וסביבתו ואז נתחיל לעבוד על המע"ר החדש שאנו קוראים לו 'מנהטן הקטנה'. כך שמדובר בשנים מעטות עד שהאצטדיון יתחיל להיבנות".

ומתי זה יקרה?

"סדר הדברים הוא כזה: אחרי המע"ר שכבר עכשיו נמצא בעיצומו, אזור פאתי מודיעין הוא הדבר הבא על השולחן. שם נקים אזור משולב של נופש, ספורט ומסחר, שלכולם יהיה אינטרס גבוה לפתח אותו. בעיקר לרכבת, אבל גם ליזמים וכמובן לנו כעירייה. לכן בתיכנון הצמדתי את האצטדיון לתחנת פאתי מודיעין וגם את שטחי המסחר שיהיו לצידו".

שנה שנתיים זה ייקח להתחיל שם את הפרוייקט?

"לא יודע בדיוק אבל מיד אחרי המע"ר.  עוד דבר חשוב שצריך לזכור זה שאני מתכוון לשווק את כל הפרוייקט בפאתי מודיעין כמקשה אחת. כך שהיזם שיזכה יוכל להתחיל מיד בבניה של שטחי המסחר ליד תחנת הרכבת ולהשכיר אותם ואחר כך להתחיל לבנות את האיצטדיון החדש ליד המרכז המסחרי. בסמוך יהיה הקאונטרי קלאב וגם המלון וכמובן שלרכבת יהיה אינטרס גדול מאד בפרוייקט הזה בפאתי מודיעין, כי הוא יגביר מאד את השימוש של אנשים ברכבת".

* * *

מה הרעיון מאחורי הפרוייקט?

"שילוב האינטרסים של כולם. לרכבת ולנו יש אינטרס משותף, כי זה יהיה פרוייקט שהוא גם מסחרי וגם נשען על הרכבת וזה יתרון גדול. אני אקדם תוכנית שיווק אחת, כך שמי שיתחיל לבנות את השטח המסחרי, יוכל לקבל מיד בתחילה כספים והכנסות מהשיווק של השטח המסחרי והכספים האלה ישמשו אותו כדי להתחיל לבנות באותו מתחם גם את האצטדיון. כשאתה משווק מתחם כזה גדול כל ההכנסות מפיתוח הקרקע הולכים לבעל הנכס".

ומי יהיה בעל הנכס?

"אנחנו כמובן. זו קרקע שלנו ומי שיעשה את זה, היא החברה הכלכלית של מודיעין, אנחנו נשווק את הקרקע, אנחנו נתכנן ואנחנו נפתח את הקרקע, כך שהמשאבים הכספיים שייכנסו, יגיעו לקופת העירייה ויהיו הכנסות שמייצרות אפשרות לקחת את הכסף הזה ובנוסף גם הכנסות כספיות שיגיעו מהטוטו ומגופים אחרים, כדי להקים את האצטדיון עצמו".

מה היכולת הכלכלית של עיר כמו מודיעין להפעיל איצטדיון כזה?

"נכון שאנחנו לא ירושלים שיש לה את איצטדיון טדי ולא תל אביב עם בלומפילד או חיפה עם איצטדיון עופר. אין לנו את מסת התושבים שיש להם ולכן נבנה אותו בשלבים, מלמטה למעלה. קודם רק חמישה עשר אלף מקומות ישיבה, אחר כך שלושים אלף ואם היזם ירצה להוסיף, בבקשה. כך בצורה מדורגת עוד שלב ועוד שלב".

אתה מאמין שיתקיימו כאן גם משחקים בינלאומיים?

"ודאי. לכן הוא ייקרא גם 'האצטדיון הלאומי'. המקום יתאים מאד לקליטת אלפי אוהדים שיגיעו ברכבת ממש לתוך האצטדיון כמו באנגליה ובספרד. הוא על צירי התנועה הראשיים כביש 1 וכביש 431, יש יתרונות אדירים שאתה לא נכנס לצפיפות של העיר הגדולה והפקקים בדרך למשחק ובחזרה".

ואיך הקבוצה העירונית שלנו תשתלב בפרוייקט?

"זה הדבר הבא שלנו. הקבוצה המקומית היא חלק חשוב בתוכנית שלנו ואנחנו מתכוונים להתחיל להשקיע בעתיד הקרוב בקבוצת הכדורגל המקומית שלנו והרבה. כמו שידענו לייצא להפועל תל אביב ולעוד קבוצות שחקנים מקומיים, נמשיך ונקדם את הקבוצה המקומית שלנו עד שתגיע לליגת העל".

ליגת העל?

"כן. אני רוצה להביא בעוד כמה שנים את הקבוצה העירונית שלנו לליגה הלאומית ומשם לליגת העל, ואני אומר לך שנשקיע הרבה בשחקנים שלנו".

אצטדיון "סמי עופר" בחיפה. גם כאן העיריה תהיה בעלת הנכס (צילום מסך מתוך סרטון ההסברה של "סמי עופר")

כתבות נוספות

עדות מהמיגונית

לאחר חזרתן מהשבי מיהרו לירי אלבג, קרינה ארייב ונעמה לוי לבקר את הוריה של סרן עדן נמרי ממודיעין, ושיתפו פרטים שלא היו ידועים עד כה על הקרב האחרון של הקצינה הצעירה: "הן אמרו שזאת המשימה שלהן – לספר מה היא עשתה"

מהחווה למודיעין

לאחר השיפוץ הנרחב במתחם הטרסה פתחה את שעריה מעדניית חוות נעמי, ובעלי הרשת מסביר איך קורצים לקהל הדתי גם בלי תעודת כשרות

הנוסעים מתלוננים, האוטובוס נוסע

קרוב ל-2,700 תלונות התקבלו בשנת 2024 נגד חברת קווים ונהגיה, שהנפוצות ביותר בהן נגעו לאי-הגעה ועצירה בתחנות, איחורים והתנהלות בלתי נאותה. קווים: "פועלים תחת אתגרים עצומים"

רוק אנד שכול

מיזם ההנצחה המוזיקלי לזיכרה של סמ"ר ים גלס ממודיעין תופס תאוצה והופך כעת לאלבום, ובן זוגה שחרר לאחרונה את השיר השני מתוכו: "המילים עצובות אבל המוזיקה שמחה"

עדות מהמיגונית

לאחר חזרתן מהשבי מיהרו לירי אלבג, קרינה ארייב ונעמה לוי לבקר את הוריה של סרן עדן נמרי ממודיעין, ושיתפו פרטים שלא היו ידועים עד כה על הקרב האחרון של הקצינה הצעירה: "הן אמרו שזאת המשימה שלהן – לספר מה היא עשתה"

המשך קריאה »

מהחווה למודיעין

לאחר השיפוץ הנרחב במתחם הטרסה פתחה את שעריה מעדניית חוות נעמי, ובעלי הרשת מסביר איך קורצים לקהל הדתי גם בלי תעודת כשרות

המשך קריאה »

רוק אנד שכול

מיזם ההנצחה המוזיקלי לזיכרה של סמ"ר ים גלס ממודיעין תופס תאוצה והופך כעת לאלבום, ובן זוגה שחרר לאחרונה את השיר השני מתוכו: "המילים עצובות אבל המוזיקה שמחה"

המשך קריאה »